Kursus : HE23 : Kewangan Islam Ambillah Peduli Isu Syria, Sunni Yang Dizalimi Si Syiah Basyar Al-Asad ~ Sekretariat Masjid (SM) UMSKAL
Home » , » Ambillah Peduli Isu Syria, Sunni Yang Dizalimi Si Syiah Basyar Al-Asad

Ambillah Peduli Isu Syria, Sunni Yang Dizalimi Si Syiah Basyar Al-Asad

Assalamu'alaikum.

Jom layan video ini untuk mengetahui tentang pergolakan yang berlaku di Syria. Inilah jadinya bila puak Syiah diberikan tampuk kuasa, sama halnya dengan yang berlaku di Iraq.



Nilai, 12 Feb : Pergolakan di negara Islam Syria yang terus bergolak semakin mendapat perhatian umat Islam seluruh dunia termasuk di Malaysia.
Rejim Presiden Basyar al-Assad yang terus menggunakan kekerasan tentera untuk mempertahankan kekuasaannya yang tergugat rentetan dari revolusi ‘Arab Spring’ dikecam umat Islam seluruh dunia.
Isu ini turut menjadi tumpuan di peringkat antarabangsa dengan bantahan daripada 107 orang ulama termasuk Pengerusi Kesatuan Ulama’ Sedunia, Syeikh Dr. Yusuf al-Qaradhawi.
Pergolakan di Syria dilihat sebagai isu yang begitu parah apabila meletusnya demonstrasi berdarah selama 11 bulan di negara itu menyaksikan angka kematian mencecah 6 ribu orang dan jumlahnya semakin meningkat hingga kini.
Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Creating Website

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More